Sporveien søker en nysgjerrig og innovativ person til vårt produktteam som jobber med drift, forvaltning og utvikling av klienter
Du vil være en del av vårt Digitale Arbeidsplass team som er en del av Sporveiens IT-Hus på Tøyen. Teamet består av 11 personer totalt, mens produktteamet - som jobber med klienter - er 5 personer. Vi bruker Intune og Autopilot for innrullering og administrasjon av våre klienter (Pc, mobil, nettbrett og møteromsløsninger). Våre sluttbrukere er våre viktigste kunder, så du må ha sluttbruker i fokus. Du må sette deg inn i og forstå hva som skal til for å kombinere brukervennlighet med høy sikkerhet. Vårt mål er å tilby en sikker, stabil og brukervennlig klientopplevelse til våre ansatte.
Sporveien har de siste årene lagt til rette for flere mobile og digitale flater å jobbe på. Vi har gått fra å ha Citrix som primær arbeidsflate til å primært ha bærbare Windows PC’r og noen arbeidsgrupper har kun nettbrett som sin arbeidsflate. Vi er godt i gang med bruk av Intune og Autopilot og vi må stadig utvikle oss - samtidig med å ivareta det vi allerede har utviklet. Behovet for brukervennlige og gode digitale løsninger øker, og vi tar oppdraget på største alvor da vi ser hvor viktig det er med en Digital Arbeidsplass som fungerer best mulig for våre ansatte. Derav trenger vi flere dyktige folk.
Hva vil din dag bestå av?
Du vil være jobbe i et produktteam som har ansvaret for å drifte, forvalte, og videreutvikle tjenester på våre klienter. Vi skal ivareta sikker og stabil drift i samråd med Informasjonssikkerhet Avdelingen, T-banen og Trikken. Du må gjerne «leke» deg i eget Lab-miljø, du må være nysgjerrig og interessert i å holde deg oppdatert på teknologi, trender, eller andre «fiffige» løsninger vi kan ha nytte av. Som en del av teamet forventes det at vi stiller opp for hverandre, og hjelper hverandre med problemstillinger når det er behov for det, vi jobber sammen for å ha fornøyde brukere av våre tjenester. Det er stor grad av handlingsrom og frihet i stillingen
Arbeidsoppgaver:
- Bidra til drift og forvaltning av Intune i henhold til beste praksis
- Bidra til videreutvikling av klientplattformen
- Bidra i arbeidet med etablering av nye verdiskapende tjenester for våre ansatte
- Utarbeide og vedlikeholde rutiner, design, installasjons- og driftsdokumentasjon for nye tjenester som utvikles
- Ivareta og videre utvikle eksisterende løsninger
- Etablering, oppfølging og automatisering av driftsrutiner og vedlikeholdsoppgaver
- Proaktiv i forhold til sikker drift av tjenestene
- Bidra uoppfordret til kompetanseheving og kunnskapsdeling, både i eget Team, men også på tvers i IT-Huset
- Være en rådgiver og sparringspartner for forretning, og kollegaer i IT-Huset
Ønskede kvalifikasjoner:
- Du har bred teknisk IT kompetanse med tyngde på klientløsninger innenfor for store og komplekse IT miljøer. Sporveien har så godt som 95% av sine klienter i Intune, men SCCM er også representert, så kompetanse på det området kommer godt med.
- Du har fagbrev som IT driftstekniker, eller bachelorutdanning i IT. Bred erfaring i feltet kan veie opp for manglende formell utdanning
Du har erfaring med drift og utvikling i/av Intune i større organisasjoner
- Du har erfaring med Autopilot i større organisasjoner
- Du har kunnskap om Always On VPN
- Du har erfaring med Microsoft 365 porteføljen
- Du har erfaring med M365 sikkerhetsportefølje som 365 Defender og Cloud App Security
- Du har god erfaring med Windows 11
- Du har kjennskap til Windows 365 Cloud PC
- Du må evne å raskt sette seg inn i eksisterende løsninger, samt bidra til gode fremtidige løsninger og tjenester
- Du har gode kunnskaper i norsk - både muntlig og skriftlig
- Du tenker alltid på sikkerhet
Personlige egenskaper:
Du er proaktiv, selvgående, uredd, og like å jobbe i Team. Du liker både å Ta ansvar og HA ansvar. Du er en do’er som ikke er redd for å ta tak i en utfordring når du kommer over en.
Du har god teknisk forståelse, bred erfaring innenfor fagområdet Intune, og med drift av klienter i komplekse miljøer. Du synes det er gøy, og teste ut ny funksjonalitet, og finne gode løsninger for både teamet og våre sluttbrukere. Du jobber strukturert og selvstendig, men er ikke redd for å be om hjelp. Du har et ønske om å jobbe i et team, bidra til et godt arbeidsmiljø, samt dele av din kunnskap, og gjøre de rundt deg gode også.
Hvorfor Sporveien:
- Sporveien er en samfunnsviktig arbeidsgiver med stor betydning for miljøet, bylivet og kollektivtrafikken. Vi ønsker å tilrettelegge for et grønnere samfunn, og jobber for å levere mest mulig kollektivtrafikk for pengene slik at flest mulig lar bilen stå, og heller reiser kollektivt
- Et godt arbeidsmiljø med engasjerte og dyktige kollegaer og fagmiljøer, som legger vekt på trivsel, mangfold og humor
- Gode muligheter for videreutvikling og kompetanseheving, og et stort internt jobbmarked
- Konkurransedyktige lønns- og arbeidsvilkår
- Trimrom, treningsstøtte og bedriftsidrettslag
- I Sporveien har fast ansatte og familie, mulighet for å få fribillett inntil sone 2 på Ruter sitt rutenett i Oslo og Akershus. Fribillettene fordelsbeskattes iht regelverk for dette
Det er viktig at du kan identifisere deg med våre verdier; Pålitelig, Engasjert og Samhandlende og kan være en tydelig kulturbærer av dette.
Vi er stolte av vårt mangfold blant våre ansatte og ønsker søkere uavhengig av kulturell bakgrunn, kjønn og alder. Vi er underlagt offentlighetsloven. Dette innebærer at offentlige søkerlister vil bli utarbeidet (§ 25). Vi foretar bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater gjennom Semac AS.
Ønsker du mer informasjon om stillingen ber vi deg ta kontakt med Teamleder Digital Arbeidsplass Gry Heidi Dahl på telefon 416 25 722.
Vi ser frem til å motta din søknad. Søknader vil bli vurdert fortløpende.