Trives du med å støtte og stille krav til andre slik at de også holder orden? Vil du ta del i vårt samfunnsoppdrag om å skape mer kollektivtrafikk for pengene? Sporveien søker dokumentansvarlig til utbyggingsprosjekter.
Sporveiens utbyggingsavdeling er et sterkt byggherremiljø med dyktige og engasjerte kollegaer, stort mangfold og fokus på kompetansebygging og utvikling. Vi bygger for buss, trikk og T-bane og har en prosjektportefølje på 25-30 prosjekter i spennet fra mindre oppgraderingsprosjekter til store utbyggingsprosjekter. Alle våre prosjekter har stor betydning for byen, miljøet, og kollektivtrafikken.
Les mer om våre prosjekter her.
Ansvar og hovedoppgaver:
Som dokumentansvarlig har du ansvar for å ivareta dokumentstyring og dokumentkontroll i prosjekter i henhold til gjeldende krav, slik de er nedfelt i Sporveiens styringssystem.
Du vil følge opp leverandørens dokumentleveranse og bistå med veiledning, opplæring og støtte innenfor dokumenthåndtering, både internt i prosjektet og eksternt mot leverandørene. Du er en pådriver i dokumentasjonsprosessen og samarbeider med mange interne ressurser for å innhente, vedlikeholde og følge opp planlagte datoer for dokumentleveranser.
Kollegaen vi leter etter vil kunne jobbe på tvers av ulike utbyggingsprosjekt. Vi har idag en prosjektportefølje som både bruker eRoom som prosjekthotell, samtidig som vi implementerer Aconex i nye prosjekter. Det innebærer at vi søker etter en person som er god til å sette seg inn i et nytt system, kan være en positiv ressurs i prosjektene for endring i bruk av prosjekthotell og som bidrar til godt samarbeid.
Kvalifikasjoner:
- Høyere utdanning, gjerne innen arkiv og dokumentbehandling. Relevant arbeidserfaring kan i noen tilfeller kompensere for utdanningskravet
- Erfaring med eRoom og Aconex
- Erfaring med dokumentstyring/dokumentkontroll i prosjekt
- Gode datakunnskaper
- Gode norskkunnskaper både muntlig og skriftlig
- Erfaring med sluttdokumentasjon/FDV
- Erfaring fra byggherre og Teknisk regelverk er en fordel
Personlige egenskaper:
Du er nøyaktig og opptatt av kvalitet i ditt arbeid, samt god til å kommunisere med andre. Det innebærer at du må trives i en arbeidssituasjon der du til daglig samarbeider med kollegaer, ledere og eksterne leverandører. Du må evne å legge frem krav og dokumentasjon på en slik måte at andre oppfatter budskapet korrekt. Du vil også være avhengig av å få god informasjon av andre og derfor vil evnen til å skape gode relasjoner være viktig. Du vil sannsynligvis jobbe i flere prosjekter på en gang og det krever at du trives med variasjon i arbeidsoppgavene. Vi søker etter en kollega som har en positiv innstilling og som også vil trives med å bidra inn i vårt forbedringsarbeid med interne prosesser og rutiner.
Vi tilbyr:
- Spennende arbeidsoppgaver, mye ansvar og mulighet til å påvirke egen hverdag
- Engasjerte og dyktige kollegaer og fagmiljøer, som legger vekt på trivsel, mangfold og humor
- Gode muligheter for videreutvikling og kompetanseheving
- Konkurransedyktige lønns- og arbeidsvilkår
- Sentrale lokaler som skal pusses opp i 2022, samt mulighet for noe hjemmekontor
- I Sporveien har fast ansatte og familie, mulighet for å få fribillett inntil sone 2 på Ruter sitt rutenett i Oslo og Akershus, fribillettene fordelsbeskattes iht regelverk for dette
Praktisk informasjon:
Vi er stolte av vårt mangfold blant våre ansatte og ønsker søkere uavhengig av kulturell bakgrunn, kjønn og alder. Vi er underlagt offentlighetsloven. Dette innebærer at offentlige søkerlister vil bli utarbeidet (§ 25).
Sporveien AS samarbeider med Semac, som er en ekstern leverandør, om bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater. Bakgrunnssjekken utføres etter samtykke fra deg som søker og innebærer at vi verifiserer CV og annen søknadsdokumentasjon i forbindelse med ansettelsen.
Ønsker du mer informasjon om stillingen, kan du ta kontakt med leder for Prosjektstøtte Marit Gjestvang Petersen på tlf. 403 07 644 eller e-post marit.gjestvang.petersen@sporveien.com
Vi ser frem til å høre fra deg!